Försöker någon lura mig här?

Eli yritetäänkö minua vetää höplästä? CNN:llä on artikkeli ”brändittömästä” ruoasta. Kyllä, siinä on juuri sitä mitä hipsterit seuraavaksi janoavat. Mutta eikö tämä Bränditön tee itsestään nyt vahingossa brändiä?

Nämä brändittömät, tai sanotaan vähäbrändiset (??) tuotemerkit ovat siitä hyviä, ettei niiden hinnassa ole brändilisää, ja tuotteiden nimet ja sisältö on yleensä kerrottu selkeästi. Suklaamurot vs. High-Protein Super Tasty Chocochuppiduu No Added Sugar GMO-Free Diipa Daapa Daa. Joskus tuntuu, että näissä pakkauksissa kerrotaan vain mitä kaikkea siinä ei ole, kuin että mitä siinä oikeasti on. Jos sisällöstä kerrotaan jotain, se on kaunisteltua tai harhaanjohtavaa.

Brändittömyyden sijaan voisi minusta puhua vain rehellisyydestä tai vaikka ’nakupakkauksista’. Minulla riittää, että tiedän mitä tuote sisältää, ja kuka-missä-milloin se on valmistettu. Eikö sinullekin?

2 Comments

  1. ei liity nyt ruokaan, mutta ainakin Tokmanni vetelee hyvin höplästä… Monia suomalaiselta kuulostavia tuotemerkkejä, mutta niistä on kuitenkin kokonaan poistettu valmistaja ja valmistusmaa, ja korvattu valmistuttajalla eli Tokmannilla itsellään…

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s