Kirppiksellä myymässä

Olin ollut vähän tyhmä. Nimittäin sen sijaan, että olisin saanut hyvään hintaan myydyksi silkkimekot ja merkkilaukut, kaupaksi tuntui käyvän parhaiten kaikki ihme roina ja trikooröykkiöt. Niin, kaikki se mitä olin juuri edellisinä päivinä kantanut selkä vääränä hyväntekeväisyyteen ”koska ei nämä ole sen arvoisia että rahtaisin ne myyntipöytään”.

No, pääsin onneksi lopulta reilusi omilleni. Harmitti vaan, kun en kerta kaikkiaan raaski niitä dumpata myyntipäivän päätteeksi hyväntekeväisyyteen vaan kannoin sitten matkalaukullisen verran takaisin kotiini.

Tyhmää.

Hyvää teki kuitenkin taas koetella omaa suhdetta vaatteisiin ja tavaroihin. Myyntipäivä on onnistunut kun ei muista mitä kaikkea oikein edes möi, mutta rahaa vain tuli. Jäin ikävöimään vain yhtä villapaitaa, se oli yksi lemppareitani. Luovuin siitä, kun minulla on toinenkin villapaita, enhän minä minimalistina kahta melkein samanlaista tarvitse.

Tavaran luopumisesta pitää tulla hyvä mieli. Hyvä mieli tuli kaikista niistä kaupoista, joissa tavara tuli selkeästi ostajan omaan käyttöön ja vaikutti iloiselta löydöstään. Paha mieli tuli aggressiivisista tinkaajista ja trokareista jotka tulevat nuuskimaan laukkuja ja laatikoitani ennen kuin olen edes laittanut mitään esille. Hyvä mieli tulee minulla myös aina kun lahjoitan hyväntekeväisyyskirpputorille, tai annan vaikka ilmaiseksi tutulle.

Ehkäpä laitan jatkossa jokaiseen hyväntekeväisyyskirpputorille viemääni trikoopussilliseen mukaan yhden arvokkaamman aarteen. Jos sellaisia pussillisia nyt enää tulee, kyllä tuli niin rankalla kädellä tyhjennettyä taas kaappeja tällä viikolla.

 

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s