Käykö teillekin joskus näin?

1. Mene nukkumaan

2. Mene siis sänkyyn peiton alle ja ota puhelin nenän eteen

3. Päätä että pelaat vain 5 elämää Candy Crushissa ja luet uutiset.

4. Surffaile ympäri nettiä ja somea n. 1 tunti

5. Googlaa kaikkea mitä mieleen tulee, vaikkapa: ”JPG meaning”, ”clavier” ja ”näköhäiriöt”. Jos päädyt Wikipediaan niin seikkailu vasta alkaakin. Tiedonjano on ehtymätön!

6. Huomaa jossain vaiheessa, että silmät alkaa väsyä ja nukahtelet ruudun ääreen. Miten ihana tunne, pian saa nukahtaa!

7. Ujuta puhelin pois/laita laturiin ja siinä samalla piristyt kummasti.

8. Odottele unta silmät kiinni.

9. Odottele vain. Mieli tekee jatkaa googlailuja.

10. Huomaa vartin päästä, että olet kurtistanut kulmiasi/purrut leukojasi/heilutellut varpaitasi koko ajan – ei siis ihmekään ettet nukahda.

11. Huomaa myös, että ”tein minä pillin pajupuusta”-laulun tapailu ja lyriikan analysointi ei erityisemmin väsytä

12. Ala keskittyä vahingossa hengitykseesi tai syljenmuodostukseen, etkä enää osaa olla rennosti

13. Käännä kylkeä.

14. Ahdistu jostain asiasta. Sydän alkaa hakata.

15. Ota puhelin taas esiin ja googlaa ahdistuksen liittyviä asioita ja surkeita ihmiskohtaloita.

16. Aloita uudestaan kohdasta 6 kunnes nukahdat.

 

Lääke tähän noidankehään on tietenkin sen puhelimen jättäminen olohuoneeseen ja kevyt liikunta tai venyttely ennen sänkyyn käymistä. Sinnekään ei pitäisi mennä ennenkuin väsyttää. Rentoutusharjoitukset vielä unta odotellessa on hyvä loppusilaus.

Kun vaan viitsisi, kun vaan malttaisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s